onsdag 28. april 2010

Hvor var Kristians bagasje?

Turen med Air Greenland's Airbus var en opplevelse. Så flott at jeg helt glemte at jeg er en person som ikke har tålmodighet til å sitte i ro i 4 og en halv time! Hyggelig kabinbetjening, og et nydelig vær samt den gode maten gjorde turen til noe jeg vil huske i lang tid!

Jeg landet så på et sted som jeg ikke husker hva heter. Der skulle jeg byttte fly for å reise videre til Nuuk. Her møtte jeg en gammel venn, og turens høydepunkt; En flott "DeHavilland Dash 7".

Etter tre kvarter i luften i nydelig vær landet vi på flyplassen i Nuuk. Her ble jeg møtt av Karl som er Postholder Ground Operations i Air Greenland, og min kontakt i selskapet.

Overaskelsen og gleden ble stor da Karl kunne fortelle at min bagasje allerede var ankommet Nuuk med forrige fly.

På dette tidspunktet var det allerede middagstid hjemme i Norge, men lunsj-tid her på Grønland. Jeg ble påspandert en nydelig lunsj i Air Greenlands Kantine. Etterpå gikk vi gjennom "stoffet" mitt sammen før jeg sjekket inn på et bra hotell midt i sentrum!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar