søndag 8. mai 2011

Weekend 2 i Nuuk

Tiden går noen ganger så alt for fort. Torsdag er det tid for å reise hjem. Så hva har jeg bl.a. gjort denne helga? På fredag var jeg i Katoaq på kino, der så jeg "Kongens Store Tale" som har fått 4 Oscar's. Lørdag Jazz-konsert på Daddy's, med Malenes Fodvarmere. Videre fikk jeg lest ut "Hundre år", med Herbjørg Wassmo, nesten 500 sider som jeg startet på da jeg forlot Køben. Søndag var jeg en tur på arbeid, samt besøkt en gammel kollega. Innimellom kjører og rusler jeg litt rundt, må lufte mine Canon's. Her følger noen få bilder:

Noen ganger er det kamp om kaiplass, den som har størst båt vinner.

Har lagt merke til at det er mange båter som kommer inn med blå plastdunker ombord. Etter litt researce, har jeg funnet ut at det er rogn av rognkjeks, som det blir laget kaviar av. Det er store mengder rognkjeks og rognkall som kommer inn til kysten nå, visstnok gode penger å tjene. Da sier det seg selv at fersk torsk på Brettet ikke er å oppdrive. Grønlenderne kaller de for Steinbit.


Har kikket litt på hus, her mange hus i nybyen, Qinngorput.



Så to hus, gammelt og nytt.


Noen har litt ekstra, kommer man seg nok opp i høyden.


Et av de mindre pene bygg, er dette hybelbygget. Det ligger helt feil plassert nesten midt i byen, er svart og har røde altaner rundt på alle 4 sider.



Disse 2 trommedanserne står til knes i snø, utenfor Landsretten.


Er man på Grønland må man smake på mat fra det lokale kjøkken. Helga ble avsluttet med et herremåltid på Bryghuset. Dagens ble Moskus Corpacchio, Ovnsbakt Reinsdyr og en 80 cl.


Svein

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar